Türkiye Futbol Federasyonu bilerek 'zarar' etmiş

Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) yönetiminin, yayıncı kuruluş ile 2012 yılında yaşadığı ve geçenlerde karara bağlanan 80 milyon Dolarlık (430 milyon TL) anlaşmazlıkta beIN Sports’u koruduğu ortaya çıktı.



23-02-2019 16:20

TFF yönetiminin, yayıncı kuruluş ile 2012 yılında yaşadığı ve geçenlerde karara bağlanan 80 milyon Dolarlık (430 milyon TL) anlaşmazlıkta kendi kurumundan çok eski adıyla LigTv, yeni ismiyle beIN Sports’u koruduğu ortaya çıktı.

TFF, hukuk ve yayın birimince sözleşmeye eklenmesi talep edilen ancak nedense unutulan B ve C grubu maç nakli için yayıncı kuruluştan ek yayın ücreti talep etmiş; Tahkim heyeti, beIN Sports’u haklı bulmuş ve federasyon 430 milyon lira gibi ağır bir zarara uğramıştı. Bu 80 milyon Dolarlık zarar Yıldırım Demirören’e yakın çevrelerce “masum ihmâl” olarak değerlendirilse de futbol dünyası olayı “bile bile lades” şeklinde yorumladı. Konuyla ilgili soru işaretleri ise federasyonun, kendi hakkını gerektiği gibi savunmadığını ortaya koyuyor.

TFF 80 MİLYON DOLAR ZARAR ETTİ

O dönem Lig TV adıyla yayın hakkını elinde bulunduran beIN Sports, 2010’da yıllık 424 milyon Dolar bedel karşılığı 4+1 senelik sözleşme imzalamıştı. O günlerde yaşanan 3 Temmuz krizi sonrası Lig TV, zarara uğradığını öne sürerek Yıldırım Demirören yönetiminden sözleşmesinin ihalesiz olmak kaydıyla 2 yıl uzatılmasını istedi. Demirören de bu talebi kabul etti ve yayın sözleşmesi 2017 yılına dek uzatıldı. Ne var ki 2012’de TFF ile yayıncı kuruluş arasında yapılan protokolle iki yıl daha uzayan yayın paketi içine önemli bir getirisi olan B ile C grubu yayın hakkı sözleşmeye 'gizli bir el' tarafından yazılmayınca TFF 80 milyon Dolar (430 milyon TL) gibi bir zarara uğradı.

KATAR'LI ŞİRKET: 'YASAL BİR YÜKÜMLÜLÜĞÜMÜZ YOK'

Daha sonra ortaya çıkan bu zarar, TFF yönetimini rahatsız etti ve beIN Sport yetkililerinden bu para istendi. Ancak, 2016-17 ve 2017-18 sezonu B ile C paketine ilişkin talebi olumlu bulmayan Katarlı şirket, “Yasal bir yükümlülüğümüz bulunmamaktadır” diyerek rest çekti. TFF ise konuyu 6100 sayılı kanun hükmü ile İş Tahkim kurumuna götürdü. Ve İş Tahkim üç hakemin atandığı dosyada TFF’nin haksız talepte bulunduğuna karar verdi.
80 milyon Dolarlık ek yayın paketi ücretinde TFF’nin, ihtilaflı dosyada kendi kurullarından ziyade yayıncı kuruluş beIN Sports’u koruduğu izlenimi ortaya çıktı. İşte o sorular: 
- Ek sözleşmenin rekabet kurulundan geçtiği 2014 yılında, o günün hukuk müşaviri ve mali konulardan sorumlu yönetici Hüsnü Güreli ve imza yetkisi alan makam, ek protokolun hükümlerini kontrol etti mi?
- Federasyon Başkanı Yıldırım Demirören ve yönetim kurulunun bilgisi, onayı olmadan 80 milyon Doları bulan 2 yıllık ek protokole hangi merci imza onayı verdi?
- Önceki yıllarda, federasyon genel kurullarının yapıldığı otellerdeki mini bar faturalarına kadar inceleme yapan Denetleme Kurulu Başkanı ve THY CEO’su İlker Aycı, protokoldeki bu durumu fark etmedi mi?
- beIN Sports, yeni imzalanan 500 milyon Dolarlık sözleşmede, itilafın “kendi lehlerinde” çözülmesi konusunu şart koştu mu?
- TFF’nin, federasyonun hakkını savunması için hakem heyetine atadığı kişi, nasıl yayıncı kuruluş lehine oy kullandı? (heyet 3 kişi)
- Anlaşmazlık yaşandığında ticaret mahkemeleri dururken niçin İş Tahkim’e gidildi?
- Yayıncı kuruluşun teminat mektubu federasyon kasasında dururken; TFF, kulüplere niçin kendi hesaplarından ödeme yaptı?