RTÜK'ten Halk TV ve TELE 1'e para cezası

TELE 1 ve Halk TV, yayın ilkelerini ihlal ettikleri gerekçesiyle RTÜK tarafından idari para cezasına çarptırıldı.



06-11-2020 12:35

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), TELE 1 ve Halk TV’ye yayın ilkelerinin ihlal edildiği gerekçesiyle idari para cezası uyguladı.

RTÜK, Ebubekir Şahin başkanlığındaki son toplantısında İzleme ve Değerlendirme Dairesi uzmanlarınca hazırlanan raporları görüştü. TELE 1’de yayınlanan ‘Gün Başlıyor’ programında sunucunun “Erdoğan’ın İçişleri Bakanı, Süleyman Soylu’nun başında olduğu teşkilatın memurları Türkiye’de cemevlerine girip rahatlıkla işeyebiliyorlar” şeklindeki ifadelerini değerlendiren Üst Kurul, yayında ‘polis teşkilatının hiçbir kanıta, bilgi ve belgeye dayanmayan şekilde zan altında bırakıldığınıa' karar verdi. 

Üst Kurul, yayın hizmetleri ile ilgili ‘İnsan onuruna ve özel hayatın gizliliğine saygılı olma ilkesine aykırı olamaz, kişi ya da kuruluşları eleştiri sınırları ötesinde küçük düşürücü, aşağılayıcı veya iftira niteliğinde ifadeler içeremez’ ilkesinin ihlali iddiasıyla yayıncı kuruluşa idari para cezası uygulanmasına hükmetti.

ÖZUĞURLU NE DEMİŞTİ?

‘Gün Başlıyor’ programından TELE 1 programcısı Musa Özuğurlu, Erdoğan’ın ifadesini eleştirerek, “Erdoğan’ın İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’nun başında olduğu teşkilatın memurları Türkiye’de cemevlerine girip rahatlıkla işeyebiliyor” ifadesini kullanmıştı. RTÜK, söz konusu ifadeler hakkında inceleme başlatmıştı.

Özuğurlu, söz konusu ifadeleriyle ilgili, “Bizim bütün emniyet teşkilatını suçlamak gibi bir niyetimiz olamaz” diyerek, 2018 yılında Armutlu Cemevi’nde yaşanan olayı hatırlattı. “Bu mesele Türkiye’deki herkes tarafından biliniyor, herkes tarafından konuşuluyor ama siz bunu TELE1 ekranlarından dile getirildiği zaman, sanki bütün emniyet teşkilatına yönelik bir sözmüş gibi çarpıtmaya çalışıyorsunuz'' diyen Musa Özuğurlu, ''Suç şahsidir, dolayısıyla suçlama da şahsidir” açıklamasını yapmıştı.

HALK TV’YE İDARİ PARA CEZASI

RTÜK ayrıca Halk TV’de yayınlanan ‘Gündem Özel’ programında yayın konuklarının Türk Silahlı Kuvvetleri'ne (TSK) ilişkin ifadelerini de cezalandırdı. Bu açıklamaların iç ve dış güvenliğini sağlayan kurumların moral üstünlüğünü zafiyete uğratabilecek nitelikte olduğunu iddia eden Üst Kurul, yayın ilkesi ihlali nedeniyle Halk TV’ye idari para cezası uyguladı.