Köpek Dişi

Köpek Dişi’nin muhtemel alegorik yönelimlerini ele almadan önce filmin anlatısında dile ilişkin bu vurgu üzerinde kısaca da olsa durmak gerek.



18-08-2018 08:27

Günümüz Yunan sinemasının öne çıkmış yönetmenlerinden Yorgos Lanthimos’un İngilizce dilinde ve anavatanının ulusal sinema endüstrisinin dışında çektiği yakın tarihli iki filmi, The Lobster (2015) ve Kutsal Geyiğin Ölümü (The Killing of a Sacred Deer, 2017), geçtiğimiz yıllarda ülkemizde vizyona girmiş olmalarına karşın (*) Lanthimos’un adını dünya çapında ilk duyurduğu çalışması olan Köpek Dişi (Kynodontas, 2009), 2010 yılında 29’uncu İstanbul Film Festivali’ndeki gösteriminden sonra ülkemizde sinemalara uğramamıştı. Yine zamanında yalnızca festival mecrasında beyazperdelerimizde görünmüş Krzysztof Kieslowski klasiği Veronique’nin İkili Yaşamı’nı (La double vie de Véronique, 1991) iki yıl önce vizyona sokarak sinemaseverlerin tekrar beğenisine sunmuş olan Bir Film sayesinde bu hafta Köpek Dişi de sonunda sınırlı ölçekte de olsa, Başka Sinema zinciri içindeki çoğu bağımsız sinemalar ile Cinemaximum grubunun “sanat filmlerine” tahsis ettiği salonlarda, vizyona girebildi.

Yazının  devamı için tıklayınız