BirGün muhabirine aldığı görüşten dolayı dava açıldı

BirGün gazetesi Muhabiri Ömür Şahin Keyif'e "Mayruk ve Şansal defileden çıkarıldı" başlıklı haberinde yer verdiği Barbaros Şansal’ın görüşleri nedeniyle Emine Erdoğan’a 'hakaret' iddiasıyla dava açıldı.



15-04-2015 17:22

BirGün gazetesi muhabiri Ömür Şahin Keyif’in 25 Aralık 2014’te yayımlanan modacı ‘Yıldırım Mayruk ve Barbaros Şansal defileden çıkarıldı’ haberinde Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan’a hakaret edildiği iddiasıyla dava açıldı. Haberde söz konusu modacıların Bakü’de Hadije firması tarafından düzenlenen defileden çıkarıldığı iddiasına yer verilmiş, bu iddia Mayruk ve Şansal’a da sorulmuştu. Şansal, ifadesinde ‘Aydeniz Holding'in Emine Erdoğan'la gizli ortaklığı olduğunu' iddia etmiş ve “Emine Erdoğan'ın da Bakü'ye geleceği önceden belliymiş” demişti.

Şansal’ın bu ifadesine haberinde yer veren Keyif hakkında Erdoğan’ın 'iftira' ve 'hakaret' şikâyetiyle Basın Suçları Bürosu savcısı Umut Tepe tarafından soruşturma başlatıldı. Savcı Tepe, 'iftira' suçunun oluşmadığına kanaat getirdi. 

Fakay Keyif hakkında Emine Erdoğan'a 'hakaret' iddiasıyla İstanbul 2. Asliye Ceza Mahkemesi’nde dava açıldı.

BirGün gazetesinin haberine göre iddianamede, "Bakü'de gerçekleştirilecek olan defileye katılacak modacılara Cumhurbaşkanı’nın eşi olan Emine Erdoğan'ın dolaylı olarak müdahale ettiği, haberde geçen holding ile gizli ortaklığının bulunduğu yönünde asılsız iddiaya yer verilerek müştekiyi kamuoyunda küçük düşürmek suretiyle 'hakaret' suçunu işlediği" ifade edildi.

Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi (AİHM), Jersild Danimarka Kararı gereğince “gazeteciler başkalarının ifadelerini aralarına gerekli mesafeleri koyarak verdikleri takdirde bu ifadelerden sorumlu tutulmazlar” şeklinde emsal karar vermişti.