RTÜK bir faksla yandaş kanalı akladı

RTÜK, uzman raporu doğrultusunda yandaş ATV’ye kesilmesi gündemde olan cezadan, gelen bir faksla vazgeçti.



19-01-2018 07:25

RTÜK ATV’yi, üstkurul toplantısına saatler kala Turkuvaz Medya’nın avukatından gelen bir faksla akladı.

Kurum, Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın damadı Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak’ın ağabeyi Serhat Albayrak’ın yönettiği Turkuvaz Medya Grubu’nun televizyon kanalı ATV’ye ceza vermemek için direniyor. Esra Erol’un sunuculuğunu yaptığı programının Kasım ayında yayımlanan bölümlerinde, Adana’da bir hastanede yeni doğan çocukların satıldığı iddia edildi, doktor ve hastane yönetimi hedef gösterildi. İki hastane yönetimi, Ankara ve Adana İl Sağlık müdürlükleri ve Sağlık Bakanlığı yayını RTÜK’e şikayet etti. Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi’ne gönderilen bir şikayet de, Cumhurbaşkanlığı forslu belge ile RTÜK’ün dosyasına girdi. RTÜK uzmanları hazırladıkları raporda, yayın ilkelerinin ihlal edildiği gerekçesiyle ATV’ye idari para cezası verilmesini talep etti.

4 HAFTA ‘GÖRÜŞÜLEMEDİ’

İçinde hem bürokrasiden, hem hükümetten, hem de Cumhurbaşkanlığı’ndan şikayet taleplerinin bulunduğu ceza talepli rapor, üst kurulun 13, 20 ve 27 Aralık tarihlerindeki toplantılarında gündeme hiç gelmedi. 3 Ocak tarihli üst kurul toplantısına ise sıra ATV’nin raporuna gelince son verildi.

‘ATV’YE CEZA İÇİN KİRLİ İŞBİRLİĞİ’

RTÜK’ün ATV’ye ceza kesmemek için gösterdiği direncin, basına yansımasının ardından, ATV’nin içinde bulunduğu Turkuvaz Medya Grubu’na ait Sabah gazetesinde, “ATV’ye ceza için kirli işbirliği” başlıklı bir haber yayımlandı. Haberde, “RTÜK’teki CHP’li üyeler medya manipülasyonlarına hız verdi. ATV’ye karşı kirli bir plan işletiliyor. CHP’li üst kurul üyeleri, içerikleri gizli kalması gereken üst kurul toplantılarını hükümete ve devlete muhalif basın organlarına servis ediyor” ifadeleri kullanıldı.

UZMAN RAPORUNDAN 1 MİLYON LİRALIK CEZA

ATV için yayın ilkelerinin ihlal edildiği gerekçesiyle, yaklaşık 1 milyon TL’lik idari para cezası isteminin yer aldığı uzman raporu, 10 Ocak tarihli toplantının gündemine geldi. Ancak üst kurul toplantısından yaklaşık 2 saat önce RTÜK’e bir faks geldi. Turkuvaz Aktif Televizyon Prodüksyon A.Ş’nin avukatından gelen faksta, şirketin ATV’nin sahibi olduğu belirtildi.

TEK FAKSLA HALLETTİLER!

Faksta, Adana’da bir hastanede yeni doğan çocukların satıldığına yönelik iddiaların “Esra Erol’da” programında yayımlanmasının ardından Adana Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından soruşturma açıldığı belirtildi. ATV’nin bu yayınlarının kamu yararına hizmet ettiği savunulan faksta, “Yayınların kamuoyu aydınlatmada üstlendiği rol göz önüne alınarak, Adana Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından yürütülen soruşturmanın etkilenmemesi gereği, işbu yazıda belirtilen hususların dikkate alınmasını arz ederiz” ifadeleri kullanıldı.

Üst Kurul, toplantıdan iki saat önce kanalın sahibi olan şirketten gelen faks üzerine, Cumhurbaşkanlığı’ndan ve hükümetten şikayet gelmesine karşın ATV’ye ceza kesmekten vazgeçti.

Cumhuriyet’ten Sinan Tartanoğlu’nun haberine göre kanala ceza verilmemesi kararı oy çokluğu ile alındı. Böylece RTÜK, yayında yer alan iddialar ile ilgili adli işlem başlatıldığının bildirilmesi üzerine, yaklaşık 1 milyon TL’lik idari para cezasından vazgeçmiş oldu.