Doğan Grubu'nun başına 'damat' getiriliyor iddiası

Doğan Medya Grubu’nun satışının finansmanı için kurulan bankalar arası konsorsiyumda devlete ait Ziraat Bankası’nın da bulunduğu öne sürüldü. Daha önce Çalık Grubu da Halk Bankası ve Vakıfbank’tan aldığı kredilerle Sabah Grubu’nu satın almıştı. İddialar arasında Doğan Grubu'nun başına 'damat'ın getirileceği de var.



23-03-2018 07:51

KAP’a yapılan açıklamaya göre görüşmeleri hâlâ süren borçlar düşüldükten sonra Hürriyet’in 890 milyon dolarla Demirören grubuna satışının finansmanında Ziraat Bankası’nın da olacağı ileri sürüldü.

Toplam 1.1 milyar dolarlık finansman için kurulan bankalar arası konsorsiyumda devlete ait Ziraat Bankası’nın da bulunduğu öne sürülürken Cumhuriyet’ten Emre Deveci’ye konuşan bankanın üst düzey bir yetkisi iddiayı yalanlamadı ve satış görüşmeleri tamamlanmadan açıklama yapamayacaklarını dile getirdi.

SABAH VE ATV DE ZİRAAT’TAN KARŞILANMIŞTI

Çalık Grubu’na ait Sabah ve ATV’nin satın alınması için oluşturulan 630 milyon dolarlık havuzun, 200 milyon dolarlık kısmının da Ziraat Bankası’ndan karşılandığı ortaya çıkmıştı. Sabah Grubu’nu TMSF’den 1.1 milyar dolara satın alan Çalık Grubu da Halk Bankası ve Vakıfbank’tan 375’er milyon dolar olmak üzere toplam 750 milyon dolar kredi kullanmıştı. Aynı dönemde, Halk Bankası Genel Müdürü olarak Hüseyin Aydın kredinin altına imza atmıştı. Hüseyin Aydın, şu an Ziraat Bankası’nın genel müdür koltuğunda oturuyor.

VERGİ CEZALARIYLA HİZAYA GETİRİLDİ

Hükümetin Doğan Medya’yı istediği çizgiye getirmesi sürecinde vergi cezaları ve vergi uzlaşma süreçleri önemli bir araç oldu. 2007 genel seçimleri öncesinde Petrol Ofisi’nin 1.2 milyar liralık vergi borcu için uzlaşma sağlandı ve Doğan Grubu borcu 275 milyon liraya indirdi. Daha sonra 4.9 milyar vergi cezası kesilen Doğan, 2011 seçimlerinden hemen önce tekrar uzlaşma sağladı ve cezayı 940 milyon TL’ye indirdi.

‘DÖRTTE BİRİNE SATILMAK ZORUNDA KALDI’

Doğan Holding’ten Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) yapılan açıklamada, “Şirketimiz’in aralarında Doğan Dağıtım Satış Pazarlama Matbaacılık Ödeme Aracılık ve Tahsilat Sistemleri A.Ş. (Yaysat), Doğan Gazetecilik A.Ş. (Posta, Fanatik), Doğan Haber Ajansı A.Ş., Doğan TV Holding A.Ş., DTV Haber ve Görsel Yayıncılık A.Ş. (Kanal D TV), Doruk Televizyon ve Radyo Yayıncılık A.Ş. (CNN Türk TV), Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş. ve Mozaik İletişim Hizmetleri A.Ş. (D Smart)’nin de bulunduğu, yazılı ve görsel medya bölümünde faaliyet gösteren doğrudan ve dolaylı bağlı ortaklıklarımızdan önemli bir kısmının sermayelerinde sahip olduğumuz paylarımızın tamamının satışı ve devri konusunda, 1.100.000.000 dolarla “işletme değeri”nden, ilgili finansal borçların indirim konusu yapılması suretiyle, 890.000.000$ “hisse değeri” üzerinden, Demirören Holding A.Ş. ile görüşmelere başlanmıştır. Konuya ilişkin gelişmeler oldukça, ilgili mevzuat kapsamında ayrıca kamuya açıklama yapılacaktır” denildi. Bloomberg, Doğan Medya’nın, 2000’lerin ortalarında ulaştığı zirve piyasa değerinin dörtte birine “satılmak zorunda kaldığını” yazdı. Öte yandan, grubun mevcut finansal tablolarına göre fiyatın iyi olduğu da belirtiliyor.

HİSSELERDE YÜKSELİŞ

Önceki gün satış haberinin ardından yüzde 20’ye yakın değer kazanan Doğan Holding ve Hürriyet hisseleri, dün de yüzde 20 civarında değer kazandı. Doğan Holding hisseleri dün yüzde 19.54, Hürriyet hisseleri yüzde 19.51 yükselişle tavan fiyattan açıldı. Her iki hisse de böylece iki günde yüzde 40 civarında değerlendi.

MUTLU DA SATTI

Sabah gazetesinin eski genel yayın yönetmeni Zafer Mutlu, Doğan Gazetecilik’teki hisselerini sattığını açıkladı. KAP’a yapılan açıklamada Mutlu, dün 560 bin hisseyi sattığını açıkladı. Hisseler 3.85-4 TL fiyat aralığından satıldı. Böylelikle Mutlu satıştan 2 milyon 156 bin ila 2 milyon 240 bin TL arasında bir kazanç elde etti.

‘DAMAT DÖNÜYOR’ İDDİASI

Doğan Medya Grubu’nun Demirören Grubu’na satılması birçok iddiayı da beraberinde getirdi. 1.1 milyar dolarlık satışın ardından Doğan Medya Grubu’nun başına, Aydın Doğan’ın damadı Mehmet Ali Yalçındağ’ın getirileceği iddia edildi. Yalçındağ’ın kamuoyuna yansıyan bazı e-postalarında iktidar temsilcileriyle birlikte Hürriyet’teki Sedat Ergin yönetimini değiştirmeye, muhalif olmayan isimlerden yeni bir yönetim kurmaya çalıştığı ortaya çıkmıştı. Söz konusu e-postalarla ilgili olarak “Benim bilgisayarım maalesef bir şekilde hacklenmiş. Benim günlük bütün raporlarım, rapor dediğim günlük, ben 22 senedir günlük tutuyorum. Hepsi maalesef çalınmış, ele geçirilmiş” diyen Yalçındağ, daha sonra Doğan Medya Grubu Başkanlığı görevinden istifa etmişti.