2018'in ilk yarısında yerli sinema

Yerli sinema izleyici sayısındaki artış da, yerli filmlerin izleyici sayılarındaki aşırı dengesiz dağılım da 2018’in ilk altı ayında sürmüş görünüyor.



07-07-2018 08:48

Sayısal verilerin ötesinde yerli sinemamızın nitel olarak 2018’in ilk yarısındaki panoramasına baktığımızda ise satırbaşları olarak ve temkinli biçimde şunlar söylenebilir: Herşeyden önce anaakım popüler sinema mecrasında ve “sanat sineması” mecrasında ayrı ayrı en öne çıkan iki filmin, Arif v 216 ile Ahlat Ağacı’nın temel yönelimleri özelinde bir-iki noktada benzeştiklerini düşünüyorum. Fantastik güldürü janrındaki Arif v 216’nin Yeşilçam nostaljisi üzerinden aslında (“yeni Türkiye’de” mazide kalmış olan) “eski Türkiye” özlemi yansıttığı, distopik ikinci yarısının ise yeni Türkiye’nin gidişatına dair bir taşlama/uyarı niteliği taşıdığı söylenebilir. Ahlat Ağacı da günümüz Türkiye’sinin, “yeni Türkiye’nin”, dolayımsız siyasi yapı anlamında değil ama maddiyatçılığın hegemonikleştiği Türkiye toplumunun tablosunu sunuyor. 

Yazının devamı için tıklayınız